wtorek, 24 maja 2016

30 pytań dotyczących urody i kosmetyków :)

Dawno temu, Magda z bloga madziof.pl na swoim blogu zamieściła TAG, który mi się spodobał. Nigdy nie było tego typu wpisu u mnie, więc czas to nadrobić. Zapraszam!


1. Czy pamiętasz swój pierwszy kosmetyczny zakup?
Pamiętam z dzieciństwa, że mama w aptece kupowała mi takie małe pomadki owocowe. Samodzielny zakup to na pewno kosmetyki dodawane do gazet - Brawo Girl, Trzynastka. Pamiętam te zestawy cieni i błyszczyków! To był szpan w szkole :) Uwielbiałam też tłuste błyszczyki zakończone kuleczką :D !

2. Opisz swoją najlepszą maskarę. Czy znalazłaś taką, która spełnia Twoje wymagania?
Mam w pamięci kilka tuszy, które lubię, szczególnie te z serii Volume Million Lashes z L'Oreal, ale ideału wciąż szukam i testuję co raz to nowe produkty. 

3. Jaki rodzaj krycia preferujesz w podkładzie?
Nie lubię mocnego krycia, w takim sensie, że widzę produkt na twarzy, co zdarza się u niektórych moich koleżanek. Lubię podkłady, które ujednolicają kolor cery i zakrywają pory, tak, że wydaje się, że mam gładką skórę. 

4. Ulubiona marka luksusowa?
Nie mam takiej. Lubię kosmetyki MAC, ale słysząc marka luksusowa, mam na myśli kosmetyki selektywne. Jeśli kupuję coś w perfumerii, to raczej gustuję w produktach stricte makijażowych (Bobbi Brown, Make up for Ever), niż logowanych. Jeśli miałabym jednak coś wybrać, to jedyne do czego mnie ciągnie, to Chanel. Kiedyś sprawię sobie jakąś szminkę i puderniczkę.

5. Jakie firmy kosmetyczne chcesz wypróbować a jeszcze tego nie zrobiłaś?
Mam taką listę, którą będę realizować, gdy zmniejszą się moje zapasy. Będzie to na pewno: Phenome, Origins, Khiels, GoCranberry, MekeMeBio i Resibo.

6. Ulubiona firma drogeryjna?
Jeśli chodzi o pielęgnacje, to chyba Bielenda i Dove, natomiast kosmetyki kolorowe L'oreal i MaxFactor.

7. Czy nosisz sztuczne rzęsy?
Nie noszę. Nigdy nie miałam przedłużanych, ani nie zakładałam samodzielnie. Niedługo idę na drugi próbny makijaż ślubny i będę miała zakładane kępki. Zobaczymy;)

8. Czy jest makijaż, w którym nie wyszłabyś z domu?
Oczywiście ! W takim, w którym bym się źle czuła! Zbyt mocnym, szczególnie jeśli chodzi o cienie do powiek (szczególnie kolorowe-żółte, zielone) czy w przerysowanych, czarnych brwiach.

9. Jaki kosmetyk jest przez Ciebie najbardziej wielbiony?
Wielbiony? Lubię kosmetyki, ale nie przesadzajmy z tymi określeniami! Obecnym ulubieńcem jest podkład Matchmaster z MAC, a bardziej ogólnie to uwielbiam róże (do tłoczonych  mam wyjątkową słabość) i pomadki. 

10. Jak często kupujesz kosmetyki do makijażu? Czy lubisz kupować od czasu do czasu czy wszystko na raz?
Obecnie mam ich tyle, że najlepiej, gdybym przez najbliższy rok nie kupowała nic. Jeśli jednak coś mnie skusi, zapisuję to na listę w telefonie i realizuję, gdy są promocje i akurat mogę sobie na coś pozwolić.

11. Czy masz „makijażowy budżet” czy kupujesz swobodnie?
Póki co mieszkam wciąż z rodzicami, więc większość swoich pieniędzy mogę przeznaczyć na przyjemności. Jednak staram się kupować z głową. Jak napisałam wyżej marzy mi się szminka Chanel, ale póki mam tyle innych, wydawanie tak dużej sumy w stosunku do produktu, wydaje mi się kompletnym szaleństwem. Nie czuję wyrzutów sumienia, gdy sięgam po kosmetyki ze średniej półki cenowej (czyli droższe drogeryjne, czy MAC właśnie) ale również nie przesadzając.

12. Czy wykorzystujesz rabaty, kupony, punkty z kart kupując kosmetyki?
Mając takie zapasy jak ja, kupuję jedynie na promocjach, ale nie korzystam z wszystkiego, co się nawija. Zbieram punkty w Super-Pharmie, wykorzystuję też niektóre kupony urodzinowe. Ostatnio dostałam z Organique, na szczęście jest ważny 2 miesiące, wiec mam zamiar wykorzystać na początku lipca.

13. Jaki typ produktu kupujesz najczęściej?
Takie, które się najszybciej zużywają, np. żele pod prysznic, płyny micelarne.

14. Czy jest jakaś firma, której nie możesz znieść?
Cieszę się, że mamy taki duży wybór marek na rynku, dzięki temu każdy znajdzie coś dla siebie. Każda marka ma bardziej i mniej udane produkty, póki co najbardziej zawiodłam się na BingoSpa. 

15. Czy unikasz pewnych składników w kosmetykach, takich jak parabeny czy siarczany?
Jestem chemikiem, czytam składy. Nie mam grupy związków, które dyskwalifikują produkt, raczej szukam takich, które moja skóra lubi i akurat potrzebuje.
A co do parabenów...uważam, że nagonka na nie (czy chociażby SLS) jest rozdmuchana! Parabeny, to najlepiej przebadane konserwanty! Od wielu lat znane, więc wiemy o nich dużo. Za kilka lat dowiemy się, czy to, że zamieniają je na coś 'delikatniejszego' nie odbije się na innej sferze naszego życia.

16. Czy masz ulubione miejsce gdzie kupujesz kosmetyki do makijażu?
Kupuję zarówno stacjonarnie, jak i w internecie. Jak czegoś pilnie potrzebuję, to biorę tam, gdzie jest najbardziej opłacalne. Jeśli jednak miałabym coś polecić, to lubię Super-Pharm, ponieważ większość produktów ma na sobie naklejki antykradzieżowe, które również chronią przed otwieraniem wszystkiego po kolei. Pod tym względem lubię też zakupy w perfumerii.

17. Czy lubisz próbować nowych kosmetyków pielęgnacyjnych czy trzymasz się rutyny?
Co by była ze mnie za blogerka, gdybym była zamknięta w małym światku. Jednak zmienia się to i w niektórych kategoriach nie lubię szukać nowości, bo znalazłam dobre produkty. Uważam, że póki co na rynku nie ma lepszych płynów micelarnych niż różowe: Bioderma i Garnier. 

18. Ulubiona marka do ciała i do kąpieli?
Dove, Le petit Marseillais. 

19. Gdybyś mogła kupować kosmetyki tylko z jednej firmy to jaka by to była?
Kolorówka MAC, z pielęgnacją byłoby ciężej, może Garnier/Bielenda?

20. Jaka firma według Ciebie ma najlepsze opakowania?
Lubię minimalistyczne opakowania, z przewagą czerni i szarości, więc MAC, Kobo, Inglot- są bardzo podobne. Jeśli miałabym poszaleć, to wybrałabym srebro Dr Ireny Eris, a bardziej burżujsko- najładniejszy kosmetyk to meteoryty Guerlain.

21. Jaka celebrytka ma zawsze perfekcyjny makijaż?
Nie interesuję się życiem gwiazd. Tym bardziej ich makijażem. Dobrze, jeśli makijaż pasuje do całości stroju i okazji. Wydaje mi się, że większość polskich aktorek opanowała już tę sztukę.

22. Czy należysz do jakiejś internetowej, makijażowej społeczności?
To taka istnieje :)?

23. 5 ulubionych urodowych guru.
Guru to za duże słowo, najłatwiej chyba podać te osoby, które znam z youtube. Uwielbiam makijaże Estee Lalonde, ostatnio poznałam przepiękną Zoelle. Z Polski podziwiam umiejętności Karoliny Ziętek, oczy Dressed in mint oraz codzienne makijaże FlorenceBeauty.

24. Czy lubisz produkty wielozadaniowe tak jak stainy do ust i policzków?
Jeżeli kosmetyk jest połączeniem np. balsamu i pomadki do ust, to większe prawdopodobieństwo, ze tych ust nie wysuszy. Jeśli produkty są już bardziej wielozadaniowe np. róż do policzków, który można też nakładać na usta, to jestem nastawiona sceptycznie. Mogę się mylić, ale często, jak coś jest do wszystkiego, to tak naprawdę jest do niczego.

25. Czy jesteś niezdarna podczas nakładania makijażu?
Makijaż dzienny wykonuję tak, jak umiem najlepiej i chyba źle mi to nie wychodzi :) Gorzej gdybym miała zrobić jakieś wymyślne blendowanie 10 cieniami, czy makijaż do sesji. Nie mam takich umiejętności, więc po prostu tego nie robię.
Jeśli się spieszę i mam maskarę o dużej szczoteczce zdarza mi się upaćkać powiekę.

26. Czy używasz bazy pod makijaż, na oczy?
Bazę pod makijaż od wielkiego dzwonu, kilka razy w roku, najczęściej na wesle lub wielkie wyjście. Do oczu znacznie częściej, bo mam tłuste powieki. Polecam tę  z Artdeco!

27. Jak dużo produktów do włosów używasz w typowy dzień?
Szampon plus odżywka, ewentualnie coś na końcówki.

28. Co pierwsze nakładasz korektor czy podkład?
Różnie to bywa, raczej jednak zaczynam od korektora.

29. Czy myślałaś kiedyś nad lekcjami z makijażu?
Nie czuję takiej potrzeby. Na co dzień wystarczają mi moje umiejętności, od święta lubię się oddać w ręce fachowca.

30. Co kochasz w makijażu?
To, że dodaje mi pewności siebie i zakrywa mankamenty urody.

Tak wyglądają moje odpowiedzi na pytania, chętnie zobaczyłabym Wasze!
Szczególnie liczę na odpowiedź u elfnaczi, kosmetyczneraczkowanie i koczek_blond_blog

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz